woensdag 20 juli 2011

Dag 19: New York

Klik hier voor meer foto's van deze dagHotel: Apartment 42 St & 8th Ave
Aantal km gereden: 0 km

Vandaag om 9.30u vertrokken met de metro naar Liberty Island.
Om 9.50u waren we er al. We hadden onze tickets al, dus enkel aanschuiven in de rij voor de boot. Dat was een lange rij, maar toch schoten we op en kondenwe  nog mee op de boot.
Om 10.10u waren we al onderweg. Het was heerlijk op de boot: we hadden ons nog een goede plek kunnen kiezen en zagen zowel de kust als het vrijheidsbeeld erg goed: nog niks veranderd, alleen geen 2 hoge blokken meer aan de skyline....

Op het eiland zijn we in de rij voor de voet beginnen aanschuiven, maar toen bleek dat onze tickets niet geldig waren.
Eigenlijk niet zo erg, het was weeral heet en we hebben dus gewoon rond het beeld gewandeld en foto's getrokken (en véééééééééééééééél moeten wachten wegens de horde toeristen die altijd in ons beeld kwamen staan)

Dan wéér aanschuiven in een superlange rij voor de boot terug. Die stopte op Ellis Island. Daar waren Luc en ik nog niet geweest. We bezochten bijna alle kamers. Maar het was weer heel druk. Ze promoten hier ook vreselijk de audiofoon. Wij nemen dat nooit, maar de meeste mensen wel en die blijven dan op hun plaats luisteren en stappen niet verder.

Zo'n audiofoon kost meestal 8$ (bv ook op Empire State Building: alle plakkaten met welke buildings je ziet zijn weg: je moet maar plan kopen (10$) of audiofoon huren: pff!)

Het werd alweer snel etenstijd en we besloten om daar buiten te eten, met zicht op het vrijheidsbeeld! Je kon wel weer alleen kiezen tussen pizza/hamburger, maar het was wel nog lekker en het zicht was geweldig natuurlijk.

Terug in Manhattan zijn we gewandeld naar het NY Police Museum: op zich niet zo veel soeps, maar het zat inbegrepen in onze pass, dus het kon geen kwaad om eens binnen te gaan. Er stonden moto's, geweren, autootjes die bommen onschadelijk maken, veel kostuums, een cel enz. Vooral Victor vond het interessant denk ik. Het aandenken aan 9/11 was weer het mooiste deel. De kinderen zagen de beelden in kleur van de aanslag zelf en de minuten nadien. Nu we daar zelf gelopen hebben, konden ze het zich erg goed inbeelden.

Dan zijn we verder gestapt naar Fulton Street voor nog zo'n yoghurtijsje: dat moesten ze in België ook verkopen!!!!

Daarna de metro genomen naar het appartement. In de buurt hebben we dan brood gekocht voor vanavond. Ze verkopen hier echter geen wijn, noch fruit. Daarvoor moet je in aparte winkels zijn. Dus even verder gestapt, gevraagd waar er een was en dan vonden we een grote winkeltent met veel fruit. Eindelijk!!!! Dat mis ik wel bij het ontbijt: een kom verse fruitsla!

Op het appartement de mensen van bovenaf bekeken vanop het terras: leuk!!! Er stond een hele lange rij te wachten voor het busstation (ik schat 700 m) . Toen viel Luc z'n euro: die gingen allemaal met de bus naar U2 vanavond in New Jersey: ben ik blij dat we de auto hadden in Philadelphia!

Het terras is hier met keitjes en M-l viel en haar knie ligt open: op een plaats redelijk diep. Alles ontsmet, maar geen windel bij natuurlijk. Een plakker kan er niet op want die zou er maar inplakken. Dus naar de apotheek naast de deur en antbioticazalf en speciale plakkers gaan kopen. Nu heeft ze dus een witte knie (en moet ze manken)

's Avonds lekker bord fruit gegeten, Activia en brood met beleg.
Nu leest iedereen, behalve Marie-Laure want al haar boeken zijn uit en ze kan niet op spel.nl want ik ben bezig op de laptop. Maar ze speelt op Lucs gsm een spelletje.

Iedereen eet een pakje chips dat we nog meehebben uit Herr's Factory: de smaken zijn echt heel gek: ribbetjes, steak, ajuinen, zure room, blauwe kaas,...
Gezellig, een avondje "thuis" in NY.

Vorige                                                                                Volgende