dinsdag 5 juli 2011

Dag 4: Boston - Albany - Victor - Niagara Falls

Klik hier voor meer foto's van deze dagHotel: Embassy Suites Niagara Falls - Falls View
Aantal km gereden: 780 km

Deze morgen om 6u opgestaan. Om 6.20u zijn we al een frigobox gaan kopen en om 6.30u zaten we al aan het ontbijt: heerlijk rustig was het nog, met verse fruitsla (en niet bevroren zoals gisteren)
We hebben wat koeken meegenomen voor de lunch en zijn vertrokken naar Albany.

Na een lange rit van 3 uur kwamen we aan bij het museum. Er was overal parking net voor de deur, echt gemakkelijk. De afdeling ivm 9/11 was echt aandoenlijk. Het is het grootste museum in Amerika daarover.

We zagen o.a. het originele landingsgestel, een uitgebrande brandweerwagen, stukken van het vliegtuig en heel veel persoonlijke spullen van mensen die omkwamen in de torens. Heel knap, sereen voorgesteld.

Dan hebben we weer 3uur gereden, naar Victor.  Hier de nodige foto's genomen van Victor in "zijn" eigen dorp. :-)

Onderweg hebben we onze lunch opgegeten op een parking waar we de bekers opgevuld hebben met vers fris water.
Het landschap is hier al volledig anders: heel groen met veel boerderijen met graansilos zoals in de films!
In Victor hebben we gegeten bij Dennys, weer erg lekker. De kinderen hadden een kindermenu gekozen en hadden nog wel een gaatje over. Dus namen we een dessert: een ijsje. Dat moet je dus zo opvatten: 2 grote bollen ijs met warme chocoladesaus en chocoladecookies erop. We kregen het niet eens op!

Vervolgens 2 uur in de auto naar Canada.  Daar moesten we een uur wachten aan de grens: wat een drukte hier!

De Niagara watervallen zagen we al van ver met de damp die er van opsteeg. Op het eerste zicht tonen ze wel groter op alle foto's die we zagen, dan in het echt.

In het hotel aangekomen heb ik gevraagd of we niet een kamer kregen op een hoger verdiep en ja hoor: we kregen er een op de 27ste met jacuzzi! :-) Ha ha, de upgrade is gelukt. Luc lacht er wel mee, maar ik denk wie niet vraagt niet heeft.

We hebben een heel mooi zicht op de horseshoefalls vanuit de kamer. Ik ben benieuwd voor morgenvroeg, want het was nu al 21.30u als we toekwamen.

Normaal gingen we nog een parking zoeken voor de auto, maar we zijn te moe en hebben gewoon betaald aan het hotel zelf: 'boys' rijden je auto weg en brengen hem terug, voor 20 dollar per dag.
Het was een lange dag in de auto, maar toch weer indrukwekkende dingen gezien.

Vorige                                                                                Volgende